Przejdź do treści

W 90 minut dookoła publiczności

Co wiemy o publiczności? Czego nie wiemy? A czego jeszcze powinniśmy się dowiedzieć? Jakie są trendy w badaniach nad publicznością? Na te i inne pytania odpowiemy wraz z ekspertami podczas drugiej odsłony nowego cyklu „90 minut o kulturze”. Spotkanie odbędzie się 27 marca w Młynach Rothera. Hasłem przewodnim będzie „publiczność”.

Cykl „90 minut o kulturze” to dyskusje ukierunkowane na wymianę wiedzy, które łączą badania, praktykę i sztukę. Podczas wydarzenia, w tle sceny, zegar odlicza tytułowe 90 minut. Każde spotkanie angażuje gości z różnych środowisk: naukowczyń, twórców, animatorów i liderów społecznych. W ramach rozmów omawiane są kwestie związane z rolą kultury w życiu społecznym, partycypacją obywatelską, dostępnością, zrównoważonym rozwojem oraz wyzwaniami w zarządzaniu instytucjami kultury.

W trakcie marcowej edycji poruszymy zagadnienia zawiązane z angażowaniem publiczności w kontekście tworzenia i upowszechniania kultury. Tematem rozmowy będzie rola publiczności w organizacjach kulturalnych oraz wyzwania związane z jej pozyskiwaniem i zrozumieniem jej potrzeb.

Wszyscy, którzy zajmują się kulturą powinni raz na jakiś czas zatrzymać się i porozmawiać o publiczności, zastanowić się, jakie są jej potrzeby, czym się charakteryzuje i jak do niej dotrzeć. Okazją do tego będzie druga debata z cyklu „90 minut o kulturze”. – mówi Sławomir Czarnecki, dyrektor Centrum Nauki i Kultury Młyny Rothera

Podczas spotkania eksperci omówią różne strategie i metody pozyskiwania odbiorców, a także narzędzia badawcze, które pomagają lepiej zrozumieć oczekiwania publiczności. Uczestnicy wspólnie zastanowią się nad tym, jakie miejsce zajmuje widz w debacie o kulturze, jakie są trendy w badaniach nad publicznością oraz jakie wyzwania stawiają przed organizatorami wydarzeń nowe, zróżnicowane grupy odbiorców. Wspólnie poszukamy odpowiedzi na wyzwania związane z tworzeniem kultury w sposób bardziej otwarty, inkluzyjny i zorientowany na współdziałanie z publicznością.

Naszymi Gośćmi będą:

  • Agata Etmanowicz – robotnica kultury, prezeska Fundacji Impact, współzałożycielka Fundacji Polska Bez Barier, człowiek Fabryki Sztuki w Łodzi, propagatorka podejścia audience development.
  • dr Łucja Krzyżanowska – Wicedyrektorka Warszawskiego Obserwatorium Kultury, wykładowczyni na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim. Przez wiele lat związana z Fundacją Stocznia, jak członkini zarządu oraz dyrektorka ds. badań i doradztwa.
  • dr Marcin Poprawski – starszy wykładowca na HUMAK University of Applied Sciences w Finlandii, współtwórca Obserwatorium Kultury UAM w Poznaniu.

Spotkanie poprowadzi dyrektor Centrum Nauki i Kultury Młyny Rothera, Sławomir Czarnecki, filozof i menadżer kultury.

Będzie to okazja do głębszego zrozumienia wyzwań związanych z tworzeniem kultury w dialogu z publicznością oraz do dyskusji na temat roli odbiorców w kształtowaniu przyszłości wydarzeń kulturalnych. Wszystkie zainteresowane osoby zapraszamy 27 marca, na godzinę 18.00. Wydarzenie odbędzie się w Spichrzu Mącznym, na III piętrze. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, wstęp wolny.

Więcej na temat „90 minut o kulturze”: kliknij TUTAJ!