W Młynach Rothera rozpoczynamy nowy cykl szkoleń dla sektorowa kreatywnego! To okazja, aby rozwinąć swoje umiejętności, zdobyć nową wiedzę, inspirować się, a także szansa na nawiązanie wartościowych kontaktów. Nasze szkolenia to połączenie teorii z praktyką, prowadzone przez ekspertów, którzy pomogą uczestnikom w doskonaleniu swoich kompetencji w dynamicznie rozwijającym się świecie kreatywnych zawodów.
Szczegóły dotyczące biletów, zapisów czy wejściówek znajdują się poniżej (przy opisach poszczególnych szkoleń).
Uwaga! Dla pracowniczek i pracowników instytucji publicznych, zwolnionych z VAT, obowiązują zapisy przez telefon, pod numerem tel. 887 467 208, online pod adresem info@mlynyrothera.pl lub bezpośrednio w kasie Młynów.
13 i 14 maja odbędą się szkolenia prowadzone przez Grzegorza Jędrka (wniedoczasie.pl). Tematami szkoleń będzie marketing w instytucji przy niskim budżecie oraz wykorzystywanie AI w animacji kultury. Istnieje możliwość zakupu karnetu na wspomniane dwa szkolenia w pakiecie. Wówczas koszt wynosi 300,00 zł. Karnet można kupić TUTAJ!
Istnieje również możliwość zakupu karnetu na wszystkie płatne szkolenia w pierwszym półroczu 2025 r., koszt karnetu wynosi 650,00 zł. Karnet można kupić TUTAJ!
Audience development to przede wszystkim dbanie o publiczność i rozwijanie procesów stawiających ją w centrum wizji i działań całej organizacji, w tym wypadku – zajmującą się działalnością artystyczną i kulturalną.
Celem szkolenia jest uporządkowanie wiedzy dotyczącej dziedziny jaką jest audience development, jak również omówienie kluczowych obszarów, narzędzi i procesów związanych z tym zagadnieniem.
Szkolenie poprowadzi: Anna Proszowska-Sala – strateżka, specjalistka od komunikacji marketingowej i Public Relations, executive i career coach.
Informacje organizacyjne: Kiedy? 13.02.2025 r., godz. 10.30-16.30, podczas spotkania przewidujemy przerwę kawową oraz lunch Gdzie? Młyny Rothera, Spichrz Zbożowy, II piętro Dla kogo? dla zainteresowanych; artystów i artystek, projektantów i projektantek, rzemieślników i rzemieślniczek, w tym osób z potencjałem myślących o profesjonalizacji, osób, które chcą wkroczyć do sektora kreatywnego w mieście Cena: 211,38 zł (ZW), 260 zł (23% VAT) Bilety: kliknij TUTAJ!
Consent (z ang. „zgoda” lub „uzgadnianie”) to pojęcie, które pochodzi z obszaru edukacji seksualnej i zostało jako temat podjęte przez środowisko osób queer. Stowarzyszenie Pedagogów Teatru realizuje obecnie projekt „Consent w kulturze – narzędzia do budowania zgody”. Podczas warsztatu prowadzące podzielą się odkryciami z tej pracy. Inspiracją Pedagogów Teatru w projektowaniu działań wokół consentu jest praca Betty Martin, która rozwija w USA i Europie School of Consent oraz jest twórczynią Koła Zgody, czyli narzędzia wspierającego porozumienie w relacjach partnerskich. Pedagodzy Teatru sprawdzają, w jaki sposób mogą czerpać z wytworzonych narzędzi klarownej komunikacji w pracy artystycznej, animacyjnej czy edukacyjnej.
Druga część spotkania będzie warsztatem z elementami medytacji mindfulness, podczas którego odpowiemy na pytanie co zrobić, kiedy rozpoznajemy wczesne objawy wypalenia zawodowego.
W oparciu o doświadczenia członków grupy wspólnie zmapujemy czynniki mogące doprowadzić do wypalenia zawodowego. Wymienimy się również narzędziami, które pozwalają przeciwdziałać utracie rezyliencji, pomagają w odzyskaniu równowagi i uchronieniu się przed wypaleniem. W praktyce i teorii dowiemy się jak formalna i nieformalna praktyka uważności może wspierać odporność psychiczną oraz czym są 3 systemy regulacji emocji?
Warsztat będzie zawierał elementy wykładu, ćwiczenia praktyczne, uczestnicy zostaną zaproszeni do dzielenia się refleksjami i doświadczeniami z osobistej perspektywy.
Aleksandra Antoniuk – praktyczka ruchu i choreografii, nauczycielka medytacji i pedagożka teatru, animatorka społeczna zafascynowana kulturą zgody. Członkini zarządu Stowarzyszenia Pedagogów Teatru.
Karolina Pluta – pedagożka teatru, performerka, coachka, trenerka i członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Łączy edukację ze sztuką, podczas warsztatów, szkoleń i spotkań indywidualnych korzysta z różnorodnych narzędzi, między innymi pracy z ciałem, impro, NVC i kreatywnego pisania.
Informacje organizacyjne: Kiedy? 10.03.2025 r., godz. 10.30-16.00 Gdzie? Spichrz Zbożowy, II piętro Dla kogo? dla wszystkich zainteresowanych Cena: bezpłatnie, obowiązują zapisy
Zapisy: kliknij TUTAJ!
Podczas spotkania skoncentrujemy się na omówieniu obszarów i strategii efektywnego wprowadzania zmian proekologicznych w instytucjach kultury. Odkryjemy źródła emisji działalności kulturalnej i wspólnie poszukamy sposobów na redukcję. Przyjrzymy się cyklowi życia rzeczy i zastanowimy, jak wprowadzać i promować ideę gospodarki o obiegu zamkniętym.
Poznamy zjawisko greenwashingu, a także omówimy strategie realizacji wydarzeń o niskim śladzie węglowym, w tym ekologiczne opcje cateringowe. Wspólnie zastanowimy się, jak edukować odbiorców i odbiorczynie oferty instytucji w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Przedstawimy również przykłady ekodziałań już obecnych w innych instytucjach i miejscach w Polsce, a także przeanalizujemy rolę ekologicznej społecznej odpowiedzialności instytucji kultury.
Poznamy źródła finansowania działań o tematyce kulturalno-ekologicznej. Poznamy modele finansowania w różnych miejsce w Polsce. Zastanowimy się nad odpowiednim dobieraniem partnerów, darczyńców pod kątem unikania wybielania (czy w tym przypadku zazieleniania) wizerunku biznesu. Przede wszystkim jednak, zachęcimy do aktywizacji krytycznego myślenia i włączenia kreatywności w poszukiwaniu alternatywnych, przyjaznych dla środowiska rozwiązań.
Uczestnicy otrzymają prezentację wraz z checklistą do tworzenia niskoemisyjnych wydarzeń kulturalnych.
Szkolenie poprowadzi: Joanna Tabaka – Trenerka i mentorka. Edukatorka w zakresie ograniczania negatywnego wpływu instytucji i działań kulturalnych na środowisko oraz ekspertka ds. budowania strategii rozwoju publiczności (tzw.
gościnności) w sektorze kultury.
Informacje organizacyjne: Kiedy? 15.04.2025 r., godz. 10.30-17.30 Gdzie? Spichrz Zbożowy, II piętro Dla kogo? dla wszystkich zainteresowanych Cena: bezpłatnie, obowiązują zapisy
Zapisy: kliknij TUTAJ!
Wiele instytucji i organizacji, ale także pojedynczych animatorów mierzy się z problemem braku lub też niewystarczającego budżetu na działania promocyjne. Co możemy zrobić w takiej sytuacji? Czy automatycznie jesteśmy skazani na porażkę?
Choć warto od razu zaznaczyć, że długotrwała praca bez odpowiedniego budżetu nie powinna być standardem, to szkolenie proponuje trzy strategie rozwiązań: tworzenie treści, gromadzenie społeczności i konsekwentne budowanie marki. Osoby uczestniczące w szkoleniu dowiedzą się też jak usprawniać swoje działania i stosować język korzyści i wartości w kulturze.
Szkolenie poprowadzi: Grzegorz Jędrek – autor bloga o marketingu kultury wniedoczasie.pl. Obecnie wraz z zespołem pracuje dla wielu instytucji kultury poprzez obsługę kampanii reklamowych, wsparcie strategiczne oraz szkolenia. Na swoim koncie ma m. in. pracę w biurze prasowym, zarządzanie komunikacją międzynarodowego Ośrodka „Brama Grodzka – Teatr NN”, współpracę z Agencją Warszawa, opiekę nad mediami społecznościowymi KUL, budowanie i wsparcie komunikacji marek z wielu sektorów. Prowadził warsztaty, wystąpienia i szkolenia m. in. na zlecenie NCK, NIKiDW, IKM, PIK, ŁDK.
Informacje organizacyjne: Kiedy? 13.05.2025 r., godz. 11.00-14.00 Gdzie? Spichrz Zbożowy, II piętro Dla kogo? dla wszystkich zainteresowanych Cena: 211,38 zł (ZW), 260 zł (23% VAT) Uwaga! Dla pracowniczek i pracowników instytucji publicznych, zwolnionych z VAT, obowiązują zapisy przez telefon, pod numerem tel. 887 467 208, online pod adresem info@mlynyrothera.pl lub bezpośrednio w kasie Młynów. Bilety:kliknij TUTAJ!
13 i 14 maja odbędą się dwa szkolenia prowadzone przez Grzegorza Jędrka. Istnieje możliwość zakupu karnetu na obydwa szkolenia w pakiecie. Wówczas koszt wynosi 300,00 zł brutto.
Czy w animacji kultury można etycznie i skutecznie wykorzystywać sztuczną inteligencję? Technologia tak określana pojawiła się stosunkowo niedawno, a już w tej chwili jest niemalże wszędzie. Dookoła tak zwanej AI narosło wiele mitów, ale też wywołała ona wiele kontrowersji.
Szkolenie pokazuje w jaki sposób praktycznie korzystać z dużych modeli językowych i innych narzędzi określanych jako sztuczna inteligencja w animacji kultury. Omawia wyzwania etyczne i możliwości, jakie otwiera ta technologia z perspektywy humanistyki cyfrowej. Osoby uczestniczące dowiedzą się jak korzystać z AI w przygotowaniu warsztatów i w pracy z grupą, zobaczą działanie różnych narzędzi AI i dowiedzą się jakie są możliwości przetwarzania danych kulturowych.
Ważne: szkolenie nie porusza tematyki prawnej dotyczącej AI. Zachęcamy, by w tej kwestii organizować szkolenia ze specjalistami w zakresie prawa autorskiego.
Szkolenie poprowadzi:
Grzegorz Jędrek – autor bloga o marketingu kultury wniedoczasie.pl. Obecnie wraz z zespołem pracuje dla wielu instytucji kultury poprzez obsługę kampanii reklamowych, wsparcie strategiczne oraz szkolenia. Na swoim koncie ma m. in. pracę w biurze prasowym, zarządzanie komunikacją międzynarodowego Ośrodka „Brama Grodzka – Teatr NN”, współpracę z Agencją Warszawa, opiekę nad mediami społecznościowymi KUL, budowanie i wsparcie komunikacji marek z wielu sektorów. Prowadził warsztaty, wystąpienia i szkolenia m. in. na zlecenie NCK, NIKiDW, IKM, PIK, ŁDK.
Informacje organizacyjne: Kiedy? 14.05.2025 r., godz. 11.00-14.00 Gdzie? Spichrz Zbożowy, II piętro Dla kogo? dla wszystkich zainteresowanych Cena: 81,30 zł (ZW), 100 zł (23% VAT) Uwaga! Dla pracowniczek i pracowników instytucji publicznych, zwolnionych z VAT, obowiązują zapisy przez telefon, pod numerem tel. 887 467 208, online pod adresem info@mlynyrothera.pl lub bezpośrednio w kasie Młynów. Bilety: kliknij TUTAJ!
13 i 14 maja odbędą się dwa szkolenia prowadzone przez Grzegorza Jędrka. Istnieje możliwość zakupu karnetu na obydwa szkolenia w pakiecie. Wówczas koszt wynosi 300,00 zł brutto.
Design Thinking to nowoczesne i praktyczne podejście do rozwiązywania problemów. To proces, który pomaga lepiej zrozumieć potrzeby użytkowników, zakwestionować utarte schematy, na nowo zdefiniować wyzwania i stworzyć innowacyjne rozwiązania. Dzięki tej metodzie możliwe jest opracowanie pomysłów, które nie tylko odpowiadają na rzeczywiste potrzeby ludzi, ale także są wykonalne technologicznie i mają potencjał rynkowy.
Design Thinking składa się z pięciu kluczowych faz:
1. Empatyzacja – poznanie potrzeb użytkowników i użytkowniczek.
2. Definiowanie problemu – określenie głównego wyzwania.
3. Generowanie pomysłów (Ideacja) – tworzenie innowacyjnych rozwiązań.
4. Prototypowanie – opracowanie pierwszych wersji rozwiązań.
5. Testowanie – sprawdzenie, czy rozwiązania działają w praktyce.
Każdy z tych etapów angażuje uczestników w kreatywną i zespołową pracę, pozwalając na wypracowanie rozwiązań dostosowanych do rzeczywistych problemów.
Podczas warsztatów uczestnicy zmierzą się z wyzwaniami, które są istotne dla różnych sektorów. Szkolenie zostało zaprojektowane tak, aby każdy mógł znaleźć inspirację do działania w swojej dziedzinie.
Szkolenie poprowadzi: Joanna Ciesielka – Politolożka, koordynatorka projektów, specjalistka ds. design thinking i partycypacji, wiceprezeska Fundacji Teatrikon. Ukończyła liczne kursy z zakresu zarządzania projektami, social media, promocji i marketingu. W swoim zawodowym życiu wdrażała design thinking na uczelniach w Polsce i Europie, a w ramach Wniedoczasie wspierała instytucje kultury w lepszej organizacji kontaktów z publicznością. Przeprowadziła kilkadziesiąt godzin warsztatów i szkoleń wspierając w rozumieniu potrzeb publiczności i budowaniu programu w oparciu o nie. Prywatnie fanka swojego syna i sportu.
Informacje organizacyjne: Kiedy? 17.06.2025 r., godz. 10.30-15.30 Gdzie? Spichrz Zbożowy, II piętro Dla kogo? dla wszystkich zainteresowanych Cena: 211,38 zł (ZW), 260 zł (23% VAT) Uwaga! Dla pracowniczek i pracowników instytucji publicznych, zwolnionych z VAT, obowiązują zapisy przez telefon, pod numerem tel. 887 467 208, online pod adresem info@mlynyrothera.pl lub bezpośrednio w kasie Młynów. Bilety: kliknij TUTAJ!